سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه سخن

کنترل تلویزیون را در دستم گرفته بودم و مدام کانالها را جابه جا می کردم.نمیخواهم بگویم شبکه های داخلی بی محتوا هستند یا خیر، اما چون حوصله ی تماشای یکسری برنامه ها را نداشتم پس بازی با این دکمه ها من را سرگرم می کرد.با مرور مجدد شماره ها متوجه شدم شبکه ی استانی کارتن پت و مت را نشان می دهد.

به عقیده ی من با آن که هدف این کودکانه سنین پایین هستند، اما نکاتی آموزنده دارد که گاه ما بزرگترها هم باید چند دقیقه ای را برای تماشایش وقت بگذاریم.

داستان از این قرار بود که یکی از این زوج شخصیت کارتنی با اعتماد به نفس، با یک تارعنکبوت بر روی سقف خانه شان مواجه شد و تصمیم گرفت آن را پاک کند.راستش تلاشش برای پاک کردن و تمیز شدن سقف به جایی رسید که مجبور شد خانه را به همراه رفیق مصممش به طور کلی رنگ بزند و داستانی که جذابیت ساختاری آن لبخند به لبان هر بیننده ای می نشاند.

و اما شاید بپرسید خب این همه به اصطلاح روده درازی و گپ و گفت در مورد یک برنامه کوتاه چند دقیقه ای چه حاصلی دارد؟....

کارتن تلویزیونی پت و مت ساخت کشورجمهوری چک است. کشوری که در طول تاریخ عنوان (بی اعتنا به مذهب) را گرفته و کم مذهب ترین مردم جهان را دارد.و حتی درصدی از آنها اصلا خدا را باور ندارند.

در حالی که ما دین و مذهب غنی ای داریم که تار عنکبوت در خانه را مکروه و آن را عامل فقر می داند و متاسفانه در کشورمان خانه های داریم که هرچند قیمتی ومردمانشان مرفه هستند اما اهمیتی به این چنین مسائل نمی دهند و درگیر پز و کلاس بیرونشان هستند.

وحال این سوالات پیش می آید فقر فرهنگی و بهداشتی این مردم جامعه را به کدام جهت سوق می دهد؟

والدینی که غافل از این مسائل کودکانشان را پای شبکه های غربی می نشانند که جز دروغ و زرق و برق چیزی نشانشان نمی دهد برای آینده آنها چه هدفی را پیش رو دارند؟

و آیا پدر و مادر وقتی برای تفسیر و آموزش پس از برنامه ها برای فرزندشان می گذارند؟

از این پس به کودکتان آموزش دهید همان قدر که مسواک زدن به دندانها  قبل ازخواب مفید است رعایت بهداشت دریک مکان عمومی از خانه های آپارتمانی گرفته تا خیابانهای شهر یک ارزش است و سهل انگاری در این مورد می تواند به شخصیت خانوادگی شان لطمه بزند.

لطفا از این پس کمی حساس شوید.  


نوشته شده در چهارشنبه 93/5/15ساعت 8:9 عصر توسط پریسا جوادی نظرات () |

Design By : Night Melody