سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیقات نشان داده اند آدم هایی که دارای باور دینی هستند،سازگاری خانوادگی بهتری دارند،طلاق بین آن ها کم و از نظر روانی هم سالم ترند.در این مورد تفاوت اساسی بین ادیان وجود ندارد.

وقتی در یک جمع خانوادگی نشسته اید و کسانی پیش روی شما هستند که با پایه ی فکری و اعتقادی شما مشکل دارند چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟ شما می توانید سکوت کنید و ازتفکرخود دفاع نکنید ویا می توانید آن محل را ترک کنید وبی تفاوت، به باورهای غلط آن ها تن در دهید.باید بمانید و از خواسته های مذهبی خود که حال بیش از بیست سال آن ها را برای خود حلاجی کرده اید و با اعتقاد به آنها در جامعه پیش رفته اید دفاع کنید.از بحث کردن در مورد پوشش و حجاب گرفته تا گرانی و ارزانی،از سیاست و اقتصاد تا مذهب و فرهنگ.همه اطلاعات خود را برای پاسخ به اندیشه های متفاوت بکار گیرید ،تا بتوانید بگویید که شبکه های ماهواره ای حرفی به جز دروغ وهدفی به غیر از فریب مردم ندارند.به محض این که بگویید ماهواره خوب نیست در جواب می گویند: این همه اطلاعات مفید را در کدام یک از شبکه های ملی ما می توانید پیدا کنید و فراگیرید.البته حرفشان هم تا حدودی اشتباه نیست!!

 برای مثال همه ی ما از پیشرفت خوشمان می آید و برای رسیدن به اهدافمان تلاش می کنیم .حال اگر به تماشای یک برنامه از شبکه های ماهواره ای غرب بنشینیم و مشاهده کنیم که شبانه روز و با بهترین وسایل و پیشرفته ترین تجهیزات ساخت و ساز به احیای وسایل و تجهیزاتشان می پردازند وما هنوز برای اجرای یک پروژه ساخت و ساز شهری دچار مشکل می شویم حق را به این افراد می دهیم که تنها رویه این پیشرفت ها و فناوری ها را می بینند.بد نیست دیدمان را باز کنیم و ببینیم که آنها با تحمیل به روز بودن اطلاعاتشان سعی بر این دارند که نوع پوشش ، رفتار وفرهنگشان را بالاتر و بهتر از ما جلوه دهند،و به نوعی برای تحمیل به ظاهر ناخواسته آن کوشش کنند.  جای تاسف دارد که خودمان را سرگرم این برنامه ها کرده ایم و استدلال منطقی هم نداریم.

چرا این قدر ازباورهایمان دور شده ایم که دیدن چند شبکه خارجی این قدر راحت ما را از مذهبمان دور می کند.این که شبکه های ایران به بالاترین مرحله علمی و کاربردی نرسیده اند،باور اشتباهی نیست ولی به جرات می توان گفت هم اکنون بالاترین مرحله پیشرفت را پشت سر گذاشته اند برای تدوین شبکه ها و ساختن بهترین برنامه ها از نظر فرهنگ و اخلاق برای آنچه که امروز تمامی کشورها محتاج آن ونجات نسل جوان خود هستند بیشترین تلاش را می بینینم. حال چرا جوان امروز ما خود را با یک حصار از واقعیت مذهبی خود جدا می کند؟؟

از نظر یار گامنت،روان شناس کانادایی،مهم ترین عامل شادکامی در انسان ابتدا پذیرش ادیان به عنوان عامل آرامش و بعد داوطلبانه یک سبک زندگی دین دارانه را برگزیدن است.حال چرا با توجه به نتایج تحقیقات اندیشه ی عده ای ازنسل جوان در پی دین گریزی است؟


نوشته شده در سه شنبه 90/11/25ساعت 4:44 عصر توسط پریسا جوادی نظرات () |

Design By : Night Melody